• (۰۲۱) ۴۴۰۶۴۴۷۶
  • ۰۹۱۲۶۹۳۱۹۰۰

فلزیاب VLF فرکانس پایین چیست؟

در فلزیاب های VLF دو سیم پیچ وجود دارد که به صورت دو دایره کوچک و بزرگ درون هم ساخته می شوند. سیم پیچ بزرگ که دایره خارجی دیسک جستجو را تشکیل می دهد ، فرستنده سیستم و سیم پیچ کوچک که دایره مرکزی دیسک را تشکیل می

در سیم پیچ اول که فرستنده دستگاه ( Transmitter Coil )  است، یک جریان الکتریکی قوی ایجاد می کنند. جهت این جریان در هر ثانیه چندهزار بار عوض می شود و در سیم پیچ ایجاد میدان مغناطیسی قوی می نماید.
مانند موتورهای الکتریکی ، جهت میدان مغناطیسی عمود بر سیم پیچ است. این بدان معنی است که وقتی دیسک فلزیاب VLF موازی با زمین حرکت می کند، میدان مغناطیسی حاصل از سیم پیچ ، عمود بر سطح زمین قرار می گیرد و به داخل زمین نفوذ می کند.

جرياني كه از سيم‌پيچ فرستنده عبور مي‌كند، يك ميدان الكترومغناطيسي به سمت پائين ايجاد مي‌كند. فلزاتي كه در اين ميدان قرار مي‌گيرند، بخاطر خاصيت القاء الكترومغناطيسي از خود ميدان مغناطيسي ضعيفي توليد مي‌كنند. سيم‌پيچ گيرنده  ( Receiver Coil ) اين سيگنالها را دريافت مي‌كند و پس از تقويت به جعبه كنترل مي‌دهد تا سيگنالها در آنجا تجزيه و تحليل شوند. فلزياب بطور تقريبي باتوجه به قوي يا ضعيف بودن ميدان القايي مي‌تواند تشخيص دهد كه فلز در چه عمقي از زمين قرار دارد.

met4
image-2110
اين فلزياب از كجا جنس فلز را تشخيص مي‌دهد؟
فلزياب از اختلاف فاز فركانس سيم ‌پيچ فرستنده و گيرنده به نوع فلز پی می برد.
چون فلزات مختلف مثل آهن و طلا اختلاف فازهاي متفاوتي بهنگام القاء توليد مي‌كنند و به اين ترتيب فلزياب مي‌تواند بطور تقريبي نوع فلز مدفون ‌شده را تشخيص دهد.

این فلزیاب عمق کاوش کمی دارد و یک جسم  مربع شكل به ابعاد ۱متر در ۱متر را حداكثر از فاصله يك متري مي توانند پيدا كند.
فلزیاب های VLF فقط می توانند فلزات آهنی را از فلزات غیر آهنی تفکیک کنند.

Summary
Review Date
Reviewed Item
Tiwa Metal Detector
Author Rating
51star1star1star1star1star
Call Now Button09126931900